Effectfull höstträff om employer branding på Winn City Konferens
9/11, 2017 kl. 22:31Nyrustade Winn City Konferens på Stortorget i Gävle fylldes torsdagen den 9 november av förväntansfulla medlemmar i affärsnätverket effect plus+ då det var uppföljning av årets effect+kryssning med tema Employer Branding.
Därefter blev det föredrag av årets samarbetspartners på kryssningen Randstad, Gävle Energi och Winn Hotel Group.
Randstad presenterade resultatet från Randstad Employer Branding Research, som är den mest omfattande och oberoende employer branding undersökning med sina 26 medverkande länder. Intressant nog så stämde resultatet ganska väl överens med de ordmoln som effectarna hade gjort på kryssningen.
Malin Eriksson från Gävle Energi berättade målande om hur man skapar man en ärlig kultur för mångfald och drivkraft liksom en önskelista för personalen så att det skall kännas lika motiverande att gå till jobbet en måndag morgon som det är kul att vakna på julafton när man är liten.
Therese Andersson, PR and communications director på Winn Hotel Group
Winn avrundade eftermiddagen med att berätta hur de jobbat med sin kultur ”som sitter i väggarna” och hur de, trots priser och utmärkelser, fortsätter att stärka detta genom kommunikation både internt och externt. Glada medarbetare ger glada och återkommande gäster.
Dagen avslutades med en gemensam Afterwork där det serverades en mycket välsmakande buffé och gästerna lät sig väl smaka medan man diskuterade dagens erfarenheter med både gamla och nya bekantskaper i nätverket.
Not: Artikeln kommer att kompletteras med fler bilder och ett par citat inom kort.
Denna artikel är publicerad på CFA Nytt via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!