Gefleborgs Flyttservice - stark ettåring
21/6, 2009 kl. 23:59I GestrikeMagasinet och Företagsbladet har man kunnat följa Gefleborgs Flyttservice sedan starten 5 maj förra året. Henrik Wigren, som äger företaget, började planera från grunden med en utförlig affärsplan som baserades på flera års erfarenhet i branschen, både lokalt och på riksplanet. Varenda tänkbar detalj var noga genomtänkt, från kulören på bilarna, logotype till hur man skulle arbeta. På bara ett år har företaget växt från 2-3 anställda (heltid och deltid) och en lätt lastbil till idag 10-12 anställda och fem transportbilar! Den noggranna planeringen har verkligen betalat sig!
– Det finns tyvärr vissa fördomar kring flyttbranschen, och ibland finns det fog för det, men vi vill visa att det lönar sig bättre i längden att arbeta seriöst, även för ett företag i flyttbranschen, säger Henrik. Trygghet för kunden innebär att man bland annat har rätt försäkring om olyckan skulle vara framme, att man tänker på miljön, arbetar effektivt och med stor noggrannhet.
På Gefleborgs Flyttservice har man också varit noga med att man skall synas ”på stan”. Därför de vinröda bilarna, sponsring av både Gefle IF Fotboll och Brynäs och inte minst annonsering i GestrikeMagasinet och Företagsbladet.
– Jag läser båda tidningarna med stor behållning och jag hör att släkt och kompisar tycker samma sak, säger Henrik Wigren. Dessutom ligger tidningarna hemma länge och man bläddrar i dem flera gånger.
Därför var både GestrikeMagasinet och Företagsbladet förstahandsvalet i marknadsplanen från första dagen eftersom man satsar både på konsument och företag, och det har gett önskat resultat.
– Vi får mycket bra feed-back när vi syns i era tidningar och varje annons ger oss pengarna tillbaka och är en viktig pusselbit i vårt arbete för att företaget skall växa, säger Henrik Wigren. Där ingår också en utveckling av tjänsterna. Målet är att kunna erbjuda våra kunder alla tjänster och service som behövs i samband med flyttning, från städning till inkoppling av maskiner och allehanda hantverkshjälp.
Det är därför också viktigt att berätta i annonserna för kunderna vilka typer av tjänster man erbjuder , även sådant som normalt kanske inte förknippas med en flyttfirma.
– Är det ett företag som behöver ny skylt i samband med flytten skall vi kunna ordna det också, även om vi inte tillverkar den själva, säger Henrik. Och då är det viktigt för oss att kunna informera om det i våra annonser, syns man inte så finns man inte!
Denna artikel är publicerad på CFA Nytt via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!