GIF:s sponsorträff på Gävletravet
25/8, 2009 kl. 23:59Sponsring handlar mycket om nätverk och profilering – viktiga ingredienser när det gäller marknadsföring. Som sponsor blir man automatiskt med i ett närverk som inte alltid handlar om fotboll. 21 augusti bjöd Gefle IF Fotboll in sina sponsorer till en trevlig travkväll.
Vi fick också träffa lärlingen Jenni Åsberg som gav lite tips och berättade om de hästar hon skulle styra.
Vi frågade Jonas Östblom, Svensk Fastighetsförmedling, varför de sponsrar Gefle IF Fotboll.
- Vi tycker att det är bra att positionera oss via idrotten. Många är intresserade av fotboll och hockey. Vi har också fått bra respons av våra kunder. GIF:s varumärke har stärkts vilket är oerhört positivt. De visar också att det inte bara är att köpa ihop ett lag och att deras framgångar handlar om att man fungerar som ett lag. Det vill vi också vara en del av, avslutar Jonas Östblom.
Det blev en trivsam kväll med trevlig samvaro, god mat, spännande lopp och några av deltagarna var också lyckosamma i valet av hästar.
GIF:s sponsorträffar ger många möjlighet att utveckla kontakter med andra företag. Men spelbolaget blev inte så lyckosamt, det såg Järvsöfaks till…
Denna artikel är publicerad på CFA Nytt via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!