Marknadsföring med QR-koder?
17/6, 2013 kl. 17:33Man kanske inte bygger hela kampanjer enbart med QR-koder, men visst är det ett effektivt sätt att skicka besökare vidare och djupare in i kampanjerna.
Precis Reklam är en strategisk kommunikationsbyrå som arbetar med reklam, webb, PR och media. Genom rådgivning, utbildning, produktion och service utvecklar och kvalitetssäkrar de kundernas marknadskommunikation. Med strategi i varje projekt jobbar de för att deras kunder ska göra fler och bättre affärer samt öka sina verksamheters värde.
http://www.precisreklam.se
http://www.facebook.com/precisreklam
En QR-kod (Quick Response) är en tvådimensionell streckkod som utvecklades av det japanska företaget Denso 1994. Koden är en vidareutveckling av EAN-koden.
QR-koder har på senare tid blivit allt vanligare, bland annat för att olika former av streckkodsläsare finns tillgängliga eller färdigt installerade som applikationer till de flesta moderna mobiltelefoner.
Statistik från Google Trender visar att sökning efter QR-koder ökar signifikant.
Källa: Wikipedia
Denna artikel är publicerad på CFA Nytt via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!