Precis Reklam prisades av Resumé
14/10, 2010 kl. 21:42Under hösten åker Resumé, Skandinaviens största B2B-tidning, avseende reklam, medier och PR, på turné genom Sverige för att träffa de som är intresserade av marknadsföring i 17 svenska städer. Uppdraget är att öka kunskapen om och inspirera till bättre marknadsföring.
Onsdagen den 13 oktober hade turen kommit till Gävle och de företag som stolt fick ta emot diplom från Resumés chefredaktör Viggo Carling var Precis Reklam och Vanilla Taste Plus från Gävle samt Paper Jam från Bollnäs.
Bland föredragshållarna fanns förutom Viggo, som gjorde en charmig turboversion om modern marknadskommunikation, TV4, UC samt "byrådoktorn" Håkan Bodman som höll ett intressant föredrag om vikten av att vara ett lönsamt företag. Alltså inte bara vara kreativ och eventuellt hyggligt effektiv!
Som lokalt varumärke presenterades Furuviksparken av Erika Rydstrand som berättade om den framgångsrika säsongen som varit och en ljus framtid fylld av möjligheter och naturligtvis ännu fler besökare.
Sammanfattningsvis en mycket trevlig eftermiddag och ett gott initiativ av Resumé som ger mersmak. Idén kan sannolikt utvecklas ännu mer till en årlig tradition med bra möjligheter till att inspireras, mingla och att slänga käft i största allmänhet med både kollegor och nya bekanta i branschen.
I vårt fall ledde tillställningen till att vi, förutom att erhålla ett erkännande i form av ett inramat diplom, dagen efter knöt ett konstruktivt samarbete med en annan av stans största byråer när vi utvärderade eventet. Konstaterandet var att tillsammans kan vi erbjuda marknaden ett ännu starkare alternativ.
Vi tackar Resumé och medarrangörerna särskilt för detta och ser redan fram emot nästa års sammankomst.
För mer information se:
http://www.resume.se
http://www.precisreklam.se
Text: Joe Formgren
Foto: P-E Jäderberg
Denna artikel är publicerad på CFA Nytt via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!